Šeimos Institutas

Dar 2013 m. įkurtas VšĮ „Šeimos Institutas“ buvo viena pirmoji organizacijų Lietuvoje, iškėlusių susirūpinimą šeimos politikos klausimais į politinį lygmenį.
Šeimos Institutas buvo ta organizacija, kuri ne tik paruošė projektą, bet ir daug prisidėjo prie to, kad 2017 m. Lietuvoje būtų priimtas Šeimos stiprinimo įstatymas, numatantis daug priemonių tokioms veikloms įgyvendinti bei koordinuoti. Šalia Seimo pradėjo dirbti Nacionalinė Šeimos Taryba, savivaldybėse – Šeimos Tarybos arba Komisijos. Taip pat ji teikė reikiamus Konstitucijos pataisymus dėl šeimos apibrėžimo ir siūlymus kaip suvienodinti daugybę apibrėžimų skirtinguose įstatymuose, kitus teisinius pasiūlymus. Daug reikalingo teisinio darbo nusimato ir ateityje.
Kita svarbi Instituto funkcija buvo daugybės visuomeninių, nevyriausybinių šeimų organizacijų Lietuvoje koordinavimas. Pvz., vien koalicinį geresnio bendradarbiavimo užtikrinant šeimų interesus vietiniu ir nacionaliniu lygmeniu projektą „Atstovavimo šeimų interesams stiprinimas“ vykdėme 2018 – 2021 m., „Padėti-NE-stebėti“ – 2020 – 2021 m.
Institutas buvo ir aktyvus renginių šeimoms organizatorius dar iki tol, kol jais išgarsėjo Lietuvos Šeimų Sąjūdis. 2016 m. buvo organizuota Vilniaus šeimų eisena, kuri nusitęsė visu Gedimino prospektu. Organizuota ir ne viena politikų bei mokslininkų diskusija šiais klausimais. Daugybė laidų ir straipsnių spaudoje. Kelios konferencijos. Galima sakyti, kad buvome vieni pirmeivių Lietuvoje kalbėti apie tradicinio supratimo šeimos svarbą dar tuomet, kai mūsų demografiniai rodikliai nebuvo tokie blogi, o genderistinė ideologija – visais lygiais ne taip įsibujojusi.
Teikėme ir tiesioginę pagalbą šeimoms. Dar 2015 m. kūrėme pirmąją pagalbos santykių krizes išgyvenančioms šeimoms grupę. Šį veiklos aspektą norėtume dar labiau plėsti, įtraukdami ir kuo daugiau vaikų bei jaunimo – organizuojant jiems specialias stovyklas, veiklas, renginius, grupes ir pan.
Taip pat norėtume prisidėti ir prie mokslinių tyrimų Lietuvoje, siekiant nustatyti didžiausias kliūtis šeimoms ir jų problemas, kliūtis gimdyti ir auginti daugiau vaikų. Tuo pačiu parengti ir atitinkamus teisinius, mokestinius, ekonominius pasiūlymus. Remiamės gerąja bendradarbiavimo patirtimi su sėkmingiausiai šeimos politiką įgyvendinusiomis ar prie jos prisidėjusiomis organizacijomis Lenkijoje, Vengrijoje, JAV, Čekijoje, Slovakijoje, Bulgarijoje ir kitur.
Pažymime, kad organizacijoje ar su ja nuolat dirbo geriausių Lietuvos socialinės, švietimo ar šeimos politikos, teisės profesionalų, o talkino gausus būrys pasiaukojančių savanorių. Visuomet remdavomės kuo platesniu bendradarbiavimo su kitomis organizacijomis ar asmenimis tinklu.